Fotograf

Jakie umiejętności musi mieć fotograf? Choćby umiejętność dokładnego ustawienia aparatu, wiedza dotycząca tego, jak dane ujęcie zaprezentuje się w określonym świetle przy konkretnych ustawieniach sprzętu. Dzisiaj fotograf nie ma aż tylu niewiadomych. Aparaty cyfrowe tak naprawdę wszystkie upraszczają w sposób znaczny. Przede wszystkim dają też nieograniczone możliwości i odpowiednią jakość. Niezbyt udane zdjęcie możemy od razu wykasować lub też poprawić korzystając z szeregu przeróżnych opcji. Dawniej fotografia nie dawała nam aż raportowanie MSR tak ogromnego pola do popisu.
Oczywiście dla większości osób niesie to same plusy. W końcu super zdjęcie może dziś wykonać każdy z nas. Wiele osób bardzo się w to wczuwa i ze swojego hobby czynią zawód. Przecież, wybierając fotografa, raczej nikt nie spyta się o wykształcenie i tego typu sprawy. Liczą się efekty dotychczasowej pracy. Oceniamy więc samą pracę fotografa i jego dotychczasowe zdjęcia. Mało tego, często na rynku spotykana hologramy na legitymację jest tendencja, że fotograf z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, zupełnie nie nadąża za najnowszymi technologiami czy też za trendami.
Tym samym, patrząc na jego zdjęcia, możemy mieć wrażenie, że cofnęliśmy się do przeszłości. Wynika to nierzadko z niechęci do doszkalania się czy też pracowania nad warsztatem. Właśnie dlatego znacznie większym wzięciem cieszą się fotografowie młodzi ze świeżym spojrzeniem na otaczającą rzeczywistość. Nie może im brakować kreatywności oraz niecodziennym pomysłów. Zdjęcia muszą się czymś wyróżniać, zaciekawić. Ważnym elementem jest też ich odpowiednia obróbka, często wręcz wymagana przez klienta. Niektórzy dalej wolą tradycyjne ujęcia, bez ingerencji programów graficznych, jednak należy tutaj jasno stwierdzić, że wszelkie obróbki przynoszą bardzo ciekawe efekty. Dlatego też od dobrego fotografa wymaga się dzisiaj znajomości programów graficznych. Dobrego fotografa poznamy przecież po odpowiednich zdjęciach.
Dobre portfolio jest czymś co, z pewnością przekona do siebie niemalże każdego, nawet najbardziej wybrednego klienta.