Jakie katalogi?

Istnieje wiele rozlicznych form katalogów, spośród których szczególnie mocno dziś rozpowszechnione są katalogi SEO. Są one zróżnicowane z tego względu, że są podzielone tematycznie. Ich tworzenie jest celowym zabiegiem realizowanym po to, aby można było przeprowadzić w odpowiedni sposób zjawisko pozycjonowania. Pozycjonowanie to szereg rozlicznych działań zmierzających do tego, aby realne stało się podniesienie pozycji danej strony www w wynikach wyszukiwania i rankingu wyszukiwarki internetowej Google.
Katalogowanie stron internetowych jak najbardziej jest nam w tym pomocne. Jest to forma nowoczesnej reklamy. Katalogi są stosownie podlinkowane, najważniejsze aby było to źródło pewne i zaufane. Musimy też pamiętać o tym, że dostępne są również katalogi moderowane. Są to jak wskazuje już samo nazwanie bardzo pozytywne wartością treści, jakie odznaczają się przede wszystkim wysoką jakością. Wynika to głównie z tego względu, że katalogi są tworzone na podstawie opisu, jaki powinien być akceptowany przez administratora nadzorującego dane treści.
Do tego dochodzi też podział na katalogi niemoderowane. Jest to wpis, który każdy może dodać i przede wszystkim jaki nie jest kontrolowany. Weryfikowany opis jest bardziej wartościowy, z kolei niemoderowany jest słabej jakości. Katalogi te odznaczają się przede wszystkim tym, że są spamem. Wyróżnia się tez katalogi branżowe. Koncentrują się one wyłącznie na jednym konkretnym temacie. Może to być na przykład dana dyscyplina branżowa taka jak chociażby budownictwo, strony kobiece, gastronomia, sport, motoryzacja itd. Katalogi firm obejmują też takie katalogi, które mają charakter czysto reklamowy. Mają one służyć do promocji i przede wszystkim pozycjonowania. Kolejny rodzaj katalogów to katalogi portalowe oraz serwisów www. Jest to wysokiej klasy katalog, jaki opiera się w głównej mierze na stanowieniu części strony bądź serwisu.